onsdag 27 november 2013

Stor häst. Liten tjej.

Den som sa att man inte kan köpa lycka för pengar, har aldrig haft en häst.

Jag har haft egen häst så länge jag kan minnas, sen jag var väldigt, väldigt liten. Min första häst hette Hot Shot och han är en svart Shetlandsponny (med lite vitt) på några år nu. Men han kallas kort och gott för Totte eller Hottis. Nu är jag 14år, och jag har fortfarande kvar honom. Han är numera pensionerad med sin bästa tjej Lisa, en vit Shettis.

Jag har även haft en fux Shettis, Castello, snabbaste ponnyn i världen. Gud vad jag ångrar att jag inte började med ponnytrav med honom, han hade utan problem, kammat hem vartenda första pris. Han var snabbast i hela hagen, snabbare än Totte och Lisa, snabbare än Tinkern, och snabbare än travarna!

Sedan har jag även haft en B-ponny och en C-ponny, far och son. Men dom minns jag inte alls mycket av...

Och så har jag ju haft en fux D-ponny ridtravare med, Banker. Men p.g.a en hemsk människa, finns han tyvärr nu inte längre med oss...Men han har en enorm plats i mitt hjärta, och kommer alltid att ha <3

Men nu är det jag och Valentino, min fina, underbara lilla ridtravare. När jag var mindre, var han min favorit bland dom stora hästarna i hagen. Dom flesta som har en shettis, brukar ju byta upp sig till B/C-ponny, men inte jag. Jag gick från att rida en liten Shetlandsponny, till en stor travare, och det är då inget jag ångrar.


Jag, Emelie och Totte

Jag, med Tottes huvudlag..

Jag och Hot Shot & Emelie och Turbo Lisa

Jag och Valentino, båda 11år här


Jag och Uno

Jag och Valentino

Valentino och jag


Jag och Tapiol

Jag och Mini


Jag och Banker

Jag och Valentino



Jag och Valentino & Banker och Tilda

Jag, Valentino och Smiley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar